Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(14)
Forma i typ
Książki
(12)
Albumy i książki artystyczne
(6)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Komorowska Barbara
(5)
Kurak Maciej (1972- )
(5)
Bieczyński Mateusz Maria (1983- )
(4)
Hora Wojciech
(3)
Szeląg Marcin
(3)
Wielgosz Andrzej
(2)
Adamczak Jacek (1955- )
(1)
Bardzińska-Bonenberg Teresa
(1)
Barłóg Piotr
(1)
Bałdyga Janusz (1954- )
(1)
Borowiec Anna (1980- )
(1)
Boruczkowski Marek
(1)
Burszta Jędrzej (1988- )
(1)
Dolata Szymon
(1)
Dreszer Sławoj
(1)
Dreszer Włodzimierz
(1)
Gawryszewska Beata J
(1)
Hryniewiecka Katarzyna
(1)
Jakubowski Andrzej (1980- )
(1)
Kanicki Witold
(1)
Królikowski Jeremi T. (1943-)
(1)
Ochman-Tarka Patrycja
(1)
Paradowska Aleksandra (1983- )
(1)
Petrenko Olena
(1)
Podbiegłowska Sylwia (1984-)
(1)
Raszeja Elżbieta
(1)
Rylke Jan (1944-)
(1)
Sady Małgorzata
(1)
Skorwider Eugeniusz (1954- )
(1)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(1)
Urbańska Marta
(1)
Wawrzyńczak Marcin (1968- )
(1)
Wielgosz Andrzej (1951- ). Wizje i utopie projektowe XXI wieku w kontekście nowych mediów
(1)
Wielgosz Andrzej. Flaneur - współczesny włóczęga miejski - ulica świętego Marcina i centrum miasta Poznania
(1)
Wielgosz Andrzej. POZnań - klasyczne widoki aksonometryczne
(1)
Wielgosz Andrzej. Przestrzenie publiczne w mieście / przestrzenie publiczne między - "in between" - miastami
(1)
Węcławska-Lipowicz Weronika
(1)
Ćwiek Maciej (1960- )
(1)
Łuczak Dorota
(1)
Żuchowski Filip
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
angielski
(1)
Temat
Akademie sztuk pięknych
(5)
Sztuka polska
(5)
Uniwersytet Artystyczny (Poznań)
(5)
Konkursy i festiwale artystyczne
(4)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(4)
Konkurs im. Marii Dokowicz
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Praca magisterska
(3)
Sztuki projektowe
(3)
Sztuki wizualne
(3)
Architektura krajobrazu
(2)
Grafika polska
(2)
Konkursy studenckie
(2)
Teoria sztuki
(2)
Wystawy sztuki
(2)
Akademie sztuki
(1)
Biennale Grafiki Studenckiej
(1)
Bionika
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Erotyzm
(1)
Estetyka
(1)
Film animowany
(1)
Film polski
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografie
(1)
Gawryszewska, Beata J.
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(1)
Katedra Interdyscyplinarna (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Krytyka artystyczna
(1)
Lekcje muzealne
(1)
Międzynarodowe Targi Poznańskie
(1)
Monografie
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzeum Narodowe (Poznań)
(1)
Muzeum-Zamek (Gołuchów)
(1)
Performance
(1)
Piktorializm
(1)
Plakat
(1)
Pornografia
(1)
Prawo
(1)
Projektowanie krajobrazu
(1)
Rylke, Jan
(1)
Rzeźba
(1)
Skorwider, Eugeniusz (1954- )
(1)
Socjologia sztuki
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuka
(1)
Techniki fotograficzne
(1)
Teoria fotografii
(1)
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
(1)
Uniwersytety
(1)
Urbanistyka
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Wydział Animacji (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Wydział Grafiki i Komunikacji Wizualnej (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Wystawiennictwo
(1)
Wystawy wzornictwa przemysłowego
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(6)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(8)
Polska
(3)
Gmina Gołuchów (woj. wielkopolskie, pow. pleszewski)
(1)
Gatunek
Album
(5)
Publikacja pokonkursowa
(4)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Katalog wystawy
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(10)
Nauka i badania
(4)
Historia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
14 wyników Filtruj
E-book
CD
W koszyku
Wydawnictwo przedstawia pracę doktorską Piotra Barłóga. E-book, formaty dostosowane do różnych typów czytników, pozycja zaciekawi każdego czytelnika zainteresowanego tematyką muzelnictwa oraz wystawiennictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD 128 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sko.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Lektura publikacji Andrzeja Wielgosza naprowadza na koncepcję „wyobraźni teoretycznej, którą posługują się m.in. urbaniści, socjologowie, geografowie i przedstawiciele innych nauk”. Bez wątpienia wyobraźnię tę kształtują także artyści i architekci, tyle, że – zgodnie ze specyfiką swej profesji – rozszerzają ją o aspekt teoriopraktyki. To czyni właśnie Andrzej Wielgosz, odzwierciedlając ścieżki dostępu do danych – zarówno w makroskali (big data) czy to w mikroskali pojedynczego komputera, na poziomie ich organizacji w poszczególnych folderach. Projekt 007 stanowi bowiem kontynuację przedsięwzięcia badawczo-projektowego realizowanego przez Andrzeja Wielgosza od 1978 roku, najpierw pod tytułem Słownika Znaków Rysunkowych rozumianego jako „podstawowe źródło referencji ikonicznych”, a następnie jako „wyszukiwarkę form i znaczeń”. Słownik ten opierał się na graficznej interpretacji miejskich widoków aksonometrycznych. Decyzję autora o przeistoczeniu słownika w wyszukiwarkę, a następnie w bazę danych uznać można za znamienną dla przemiany paradygmatu kulturowego w szerszej skali. Słownik jest bowiem formą linearną w odbiorze, opiera się także na eksperckim, encyklopedycznym modelu wiedzy, zaś baza danych pozwala na dostęp wielokierunkowy (hipertekstowy) i może być rozbudowywana bez konieczności ingerencji w sens całego dzieła, w jakiego tworzeniu uczestniczy. Minęły już dwie dekady, odkąd ideę bazy danych jako formy symbolicznej ogłosił Lev Manovich. W tym czasie baza danych stała się fundamentem kultury usieciowionej, w której kluczowy jest dostęp do informacji jako najcenniejszego dobra. Jednocześnie zaczęto uznawać Internet za nową przestrzeń publiczną, odwołując się do metafory „agory informacyjnej” ukutej jeszcze w latach 90. XX wieku. Jeżeli zatem o przestrzeni kultury sieciowej mówi się językiem urbanistyki, to można – dla celów dogłębnej interpretacji – spróbować odwrócić te metaforyczne relacje i przyjrzeć się przestrzeniom miejskim tak, jakby to globalna Sieć była dla nich pierwotnym punktem wyjścia. Spojrzenie takie wydaje się zasadne również dlatego, że współczesne miasta pod wpływem „nadpisanej” na ich powierzchni wspólnototwórczej kultury sieciowej, zmieniają swoją tożsamość. Praca Andrzeja Wielgosza wpisuje się we współczesne badawcze tendencje w zakresie postrzegania miasta jako bazy danych, będąc także formą analityki kulturowej. W tym ujęciu dane stanowią jedynie podstawę. Ich uważna, wieloaspektowa analiza prowadzi do uzyskania badawczych wyników, te zaś ubrane są w formę wizualną. To oznacza, że nie ma jednego widzenia miasta, co dostrzec można również w szkicach zamieszczonych w książce Andrzeja Wielgosza, które, choć bazują na podobnym obrazie spełniającym tu rolę danych wejściowych, zmieniają się za sprawą interwencji rysunkowej czy sposobu graficznej modyfikacji obrazu. Ta charakterystyczna modalność wynika właśnie z zadeklarowanej przez autora Projektu 007 formy korzystania z bazy danych będącej niegdyś słownikiem, o czym wciąż warto w tym kontekście pamiętać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 761 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo koncentruje się wokół przemyśleń na temat dróg nauczania o sztuce, opartych o doświadczenia dydaktyczne oraz diagnozy zaczerpnięte z obszaru nauk humanistycznych. Autorzy odnoszą się do aktualnych przykładów na różnych szczeblach edukacji, opierając swoje rozważania na wielostronnych źrodłach; wypowiedziach uczniów i studentów, pracach artystycznych oraz własnych obserwacjach. Głównym punktem odniesienia staje się tutaj zdanie "Sztuki należy oduczać, a nie uczyć" Leona Tarasewicza.
Układ książki odzwierciedla nietypową dla Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu kompozycję wydziału Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa. Im bliżej czytelnik poznaje jednak temat, tym bardziej rozumie celowośc takiego założenia. Książka merytorycznie rozbudowana, wzbogacona o zdjęcia i ciekawa wydawniczo, choćby dlatego warto po nią sięgnąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 204 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ze wstępu: Niniejsza książka dotyczy relacji pomiędzy sztuką, prawem i pornografią. Czy sztuka może legalnie korzystać z repertuaru środków wyrazu właściwych pornografii? Czym różni się sztuka ukazująca nagość i seks od pornografii? Czy pojęcie „sztuka erotyczna” ma jakiekolwiek znaczenie dla sądowej wykładni prawnokarnych zakazów rozpowszechniania treści pornograficznych? Czy istnieje możliwość rozdzielenia „sztuki erotycznej” od „pornografii”?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 335 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antologia "Polscy fotografowie, krytycy i teoretycy o fotografii 1839–-1989" mieści w sobie największy i najbardziej przekrojowy zbiór polskojęzycznych tekstów źródłowych z obszaru fotografii. Tom opracowany przez trzech poznańskich historyków sztuki (Witolda Kanickiego, Dorotę Łuczak, Macieja Szymanowicza) tom obejmuje łącznie ponad 260 tekstów (lub ich fragmentów), napisanych przez kilkudziesięciu autorów i autorek. Całość została podzielona na trzy osobne części, z których pierwsza (Początki fotografii w dyskursie publicystycznym, artystycznym i naukowym 1839–-1903) skupia się na wypowiedziach z XIX wieku, druga (Podstawowe paradygmaty polskiej teorii fotografii w latach 1900–1955) śledzi rozwój refleksji o fotografii od piktorializmu do socrealizmu, natomiast trzecia (Fotografia w dyskursywnej sieci w latach 1955–1989) obejmuje czasy najnowszych dyskusji teoretycznych dotyczących tego medium. Osobną częścią liczącej 848 stron antologii jest Aneks, w którym znalazły się trzy rozdziały poświęcone problematyce awangardy (ze szczególnym uwzględnieniem fotomontażu), a także fotografii kolorowej i reklamowej. Pogrupowane w ten sposób wypowiedzi poprzedzone zostały obszernymi tekstami naukowymi, napisanymi przez zespół badaczy odpowiedzialnych za wybór i opracowanie źródeł. Antologia stanowi doskonałe uzupełnienie publikacji historycznych poświęconych historii fotografii w Polsce, ułatwiając badaczom pracę nad różnymi epokami, zjawiskami i nurtami. Lektura skierowana jest również do popularnych odbiorców spoza środowiska akademickiego, zainteresowanych różnymi aspektami fotografii. Zamieszczone w niej artykuły dotyczą zarówno istoty medium, jak i jego relacji ze sztuką, kulturą czy polityką. Pośród wielu autorów wyselekcjonowanych tekstów znalazły się liczne wypowiedzi klasyków polskiej sztuki, nauki, publicystyki i literatury (w tym m.in. Zdzisława Beksińskiego, Jana Bułhaka, Zbigniewa Dłubaka, Józefa Ignacego Kraszewskiego, Natalii LL, Bolesława Prusa, Józefa Robakowskiego, Mieczysława Szczuki czy Stanisława Witkiewicza). Oprócz wypowiedzi funkcjonujących w świadomości badaczy fotografii, w tomie opublikowane zostały rzadkie i nieznane artykuły, a nawet maszynopisy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 127 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.154 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej